Struktura organizacyjna

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Zmiana Regulaminu organizacyjnego Komendy Powiatowej Policji w Kamiennej Górze z 30.09.2003 r.

REGULAMIN
ZMIENIAJĄCY REGULAMIN
KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI
w Kamiennej Górze

z dnia 30 września 2003 roku

 

Na podstawie art. 7 ust 4 Ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji(Dz.U. z 2002 r. nr 7, poz. 58, nr 19, poz. 185, nr 74, poz. 676, nr 81, poz. 731, nr 113, poz. 984, nr 115, poz. 996, nr 153, poz. 1271, nr 176, poz. 1457 i nr 200, poz. 1688)ustala się co następuje:

 

§ 1

 

W regulaminie Komendy Powiatowej Policji w Kamiennej Górze z dnia 15 maja 2003 roku wprowadzasię następujące zmiany:

 

1) §7 otrzymuje brzmienie:

 

"§7

 

Ustala się następującą strukturę organizacyjną Komendy:

 

1. Kierownictwo:

 

a) Komendant Powiatowy Policji – nadzorujący służbę prewencyjną w Komendzie i jednostkach Policji powiatu kamiennogórskiego,

 

b) I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji – nadzorujący służbę kryminalną w Komendzie i jednostkach Policji powiatu kamiennogórskiego,

 

2. Komórki organizacyjne:

 

a) Sekcja Kryminalna

 

b) Sekcja Prewencji i Ruchu Drogowego

 

c) Zespół Kadr i Szkolenia

 

d) Zespół Łączności i Informatyki

 

e) Stanowisko Samodzielne do spraw Prezydialnych

 

f) Zespół Wspomagający

 

g) Zespół Dyżurnych

 

h) Stanowisko Samodzielne do spraw Inspekcji."


 

2) §8 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

 

"7. Komendant Powiatowy Policji w Kamiennej Górze sprawuje nadzór nad komórkami organizacyjnymi Komendy, o których mowa w § 7 ust. 2 lit. b, c, d , e, f, g, h."

 

3) §9 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

 

"1. I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Kamiennej Górze sprawuje nadzór nad komórkami organizacyjnymi Komendy, o których mowa w§ 7 ust. 2 lit. a , oraz jednostką wymienioną w§ 8 ust. 5.W zakresie spraw pionu kryminalnego realizuje zadania oraz reprezentuje Komendanta i współpracuje z podmiotami poza policyjnymi, w zakresie przypisanej właściwości rzeczowej wynikającej z zadań Komendanta, o których mowa w§4 ust. 1."

 

4) w §11 dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:

 

"4. W zakresie pracy dochodzeniowo-śledczej:

 

1. Prowadzenie postępowań przygotowawczych o przestępstwa kryminalne i gospodarcze zaistniałe na podległym terenie, w tym także te o stopniu trudności przekraczającym możliwości wykrywcze i dowodowe podległej jednostki.

 

2. Wykonywanie czynności w niezbędnym zakresie (art. 308 kpk) na miejscu zdarzenia (własne grupy operacyjno-dochodzeniowe),

 

3. Prowadzenie postępowań sprawdzających (art. 307 kpk),

 

4. Wykonywanie czynności zleconych przez inne jednostki Policji w ramach pomocy prawnej,

 

5. Koordynacja oraz nadzór pracy dochodzeniowo-śledczej w podległej jednostce (KP) w zakresie przestrzegania prawa, sprawności organizacyjnej, ekonomiki procesowej, rezultatów wykrywczych oraz poprawności merytorycznej w prowadzonych postępowaniach,

 

6. Prowadzenie rejestracji procesowej i statystycznej własnych postępowań przygotowawczych oraz nadzór nad prawidłowością rejestracji dokonywanej w podległej jednostce,

 

7. Wramach doskonalenia zawodowego służb dochodzeniowo-śledczych, prowadzenie szkolenia w zakresie obowiązującego stanu prawnego w oparciu o materiały własne i WDŚ KWP,

 

8. Wykonywanie zadań zleconych przez Komendanta Wojewódzkiego Policji, Komendanta Powiatowego Policji oraz inne uprawnione organy, a także wynikające ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi KWP i KPP.

 

5. w zakresie przestępczości gospodarczej:

 

1. Rozpoznawania wszelkich zjawisk zachodzących w gospodarce w celu przeciwdziałania występującym patologiom, a w szczególności:

 

rozpoznawanie i zwalczanie przestępczości związanej z przeprowadzanym procesem prywatyzacji, niegospodarnością, łapownictwem, obrotem towarowym z zagranicą, przestępczością podatkową, dewizową i inną godzącą w interes Skarbu Państwa,

 

2. Podejmowanie działań operacyjno-rozpoznawczych oraz likwidujących bądź ograniczających źródła patologii w społeczeństwie.

 

3. Organizowanie i wykorzystywanie do działań operacyjno-rozpoznawczych poufnych osobowych źródeł informacji, zwłaszcza agentów i konsultantów.

 

4. Wszczynanie i prowadzenie rozpracowań operacyjnych przeciwko zorganizowanym grupom przestępczym.

 

5. Inwigilowanie osób prowadzących nielegalne operacje finansowe, nielegalny obrót z zagranicą, czy wyłudzających nienależne im świadczenia na szkodę Skarbu Państwa.

 

6. Prowadzenie teczek rozpoznania na zagadnienia będące w zainteresowaniu pionu PG.

 

7. Sprawowanie nadzoru oraz kontrolowanie całokształtu pracy operacyjnej w zakresie ujawniania i ściganiaprzestępstw gospodarczych realizowanych przez podległe jednostki.

 

8. Analizowanie czynników wpływających na strukturę i stan zagrożenia przestępczością gospodarczą oraz wdrażanie wypracowanych koncepcji operacyjnych i kierunków.

 

9. Wykonywanie zadań zleconych przez Komendanta Powiatowego Policji i inne uprawnio- ne organy, a także wynikających ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi.

 

10. Współdziałanie w sferze zwalczania przestępczości gospodarczej z innymi komórkami organizacyjnymi, w tym przede wszystkim z następującymi pionami :

 

- dochodzeniowo śledczym w zakresie operacyjnego wspierania prowadzonych postępowań przygotowawczych,

 

- techniki operacyjnej w zakresie stosowania i wykorzystywania możliwości technicznych tego w prowadzonych sprawach, szczególnie o przestępstwa łapownictwa, nielegalnego obrotu z zagranicą i innych przestępstw, których sprawcy powodują duże straty dla Skarbu Państwa.

 

11. Współdziałanie w celu prowadzenia wspólnych działań kontrolno-represyjnych z innymi instytucjami, a w szczególności:

 

- z Urzędem Kontroli Skarbowej oraz Urzędami Skarbowymiw celu rozpoznania sytuacji finansowej podmiotów gospodarczych oraz dokonywania kontroli przez te urzędy,

 

- z Oddziałem Celnym w zakresie zwalczania nielegalnego obrotu towarowego z zagranicy,

 

- z jednostkami Straży Granicznej w zakresie przestępczości transgranicznej,

 

- z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie rozpoznawania uszczupleń należności Skarbu Państwa poprzez nierzetelne naliczanie należności, inspirowaniekontroli ZUS w tym zakresie,

 

- z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie ujawniania osób wyłudzających zasiłki dla bezrobotnych."

 

5) skreśla się§ 12 i 13.

 

6) w§15:

 

- w ust. 1 skreśla siępkt 16

 

- skreśla się ust. 2

 

7)Po§18 dodaje się§18ai 18b w brzmieniu:


 

"§18a

 

Zadania

 

Zespołu Dużurnych

 

Do zadań Zespołu należy:

 

1. Zachowanie ciągłości pracy jednostki i gotowości do skutecznej obrony porządku i bezpieczeństwa publicznego,

 

2. Sprawne kierowanie i koordynowanie siłami Policji pełniącymi aktualnie służbę oraz dysponowanie posiadanymi środkami, a w szczególności służbami pogotowia interwencyjnego Policji,

 

3. Załatwianie interesantów zgłaszających się do jednostki osobiście bądź telefonicznie,

 

4. Organizowanie działań policyjnych w zależności od zaistniałych zdarzeń, współdziałanie w tym zakresie z oficerem dyżurnym KWP we Wrocławiu,

 

5. Obsługa urządzeń informatycznych (UKSP i inne) i łączności (radiowej, przewodowej) znajdujących się w dyspozycji na stanowisku kierowania,

 

6. Ochrona obiektów własnych,

 

7. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Komendanta Powiatowego Policji i inne uprawnione organy.

 

§18b

 

Zadania

 

Stanowiska samodzielnego do spraw Inspekcji

 

Do zadań stanowiska należy:

 

1. Prowadzenie w imieniu Komendanta Powiatowego Policji kontroli realizowania ustawowych zadań Policji, a w szczególności:

 

prawidłowości kierunków działania, doboru środków oraz wykonywania zadań przez podległą jednostkę i komórki organizacyjne Policji, a także wykonywania obowiązków służbowych przez policjantów i pracowników Policji,

 

efektywności funkcjonowania struktur organizacyjnych, form i metod zarządzania oraz nadzoru służbowego w komórkach organizacyjnych komendy i podległego komisariatu Policji,

 

przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony informacji niejawnych,

 

2. Opracowywanie sprawozdań z działalności kontrolnej prowadzonej w komórkach organizacyjnych komendy i w komisariacie Policji w Lubawce,

 

3. Analizowanie ujawnionych nieprawidłowości i zagrożeń w funkcjonowaniu komendy i komisariatu oraz opracowywanie wytycznych i zaleceń w celu ich eliminacji, a także w celu zapobiegania ich powstawaniu,

 

4. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących działalności Policji, postępowania policjantów i pracowników Policji,

 

5. Koordynowanie działalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w komendzie i komisariacie Policji w Lubawce,

 

6. Analizowanie materiałów dotyczących naruszeń prawa przez policjantów i pracowników Policji oraz formułowanie wniosków zmierzających do ograniczenia i wyeliminowania żródeł zagrożeń,

 

7. Współdziałanie z Inspektoratem Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu oraz innymi organami kontroli i nadzoru,

 

8. Realizowanie zadań z zakresu spraw dotyczących ochrony informacji niejawnych, w tym w szczególności:

 

- zapewnienie ochrony informacji niejawnych w systemach i sieciach teleinformatycznych w komendzie i komisariacie Policji,

 

- zapewnienie ochrony fizycznej obiektów komendy i komisariatu przed nieuprawnionym ujawnieniem informacji niejawnych,

 

- nadzór nad stosowaniem środków ochrony fizycznej obiektów komendy i komisariatu przed nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych,

 

- organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie pracy kancelarii tajnej komendy,

 

- szkolenie policjantów i pracowników w zakresie OIN,

 

- prowadzenie postępowań sprawdzających i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa policjantom i pracownikom oraz kandydatom do służby lub pracy w Komendzie,

 

9. Prowadzenie prac kancelaryjno-biurowych w zakresie zagadnień realizowanych przez Samodzielne stanowisko do spraw Inspekcji,

 

10. Realizacjainnych zadań służbowych zlecanych przez Komendanta Powiatowego Policji oraz inne uprawnione organy.”

 

§2


 

Kierownicy komórek organizacyjnych są obowiązani niezwłocznie zapoznać podległych policjantów i pracowników zpostanowieniami niniejszychzmianregulaminu Komendy.

 

§3

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.




KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
w Kamiennej Górze


W porozumieniu:

KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI
we Wrocławiu

Metryczka

Data publikacji : 01.04.2009
Data modyfikacji : 15.02.2010
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Kamiennej Górze
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Katarzyna Mędrala
Osoba udostępniająca informację:
Piotr Żurpański Inspektor Zespołu Kadr i Szkolenia
Osoba modyfikująca informację:
Piotr Żupański
do góry