Sposób załatwiania skarg w KPP Kamienna Góra.
Przyjmowanie i załatwianie skarg.
Na stronie tej przedstawiamy sposób przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków dotyczących pracy policjantów i pracowników cywilnych w Komendzie Powiatowej Policji w Kamiennej Górze.
I.Przyjmowanie i załatwianie skarg w Komendzie Powiatowej Policji w Kamiennej Górze.
W KPP Kamiennej Górze uprawnionymi do rozpatrywania skarg są:
1.Komendant Powiatowy,
2.Zastępca Komendanta Powiatowego,
3. Ekspert Jednoosobowego Stanowiska do spraw Postępowań Administracyjnych,
Skargi przyjmowane są pisemnie (protokolarnie) oraz pocztą elektroniczną. W przypadku skarg telefonicznych informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się lub przysłania skargi pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności wyjaśniające. Tematyka skarg oraz wynikające z ich rozpatrywania wnioski wykorzystywane są w celu przeciwdziałania przyczynom rodzącym skargi: w ramach doskonalenia zawodowego, czy na odprawach służbowych.
W przypadku stwierdzenia w trakcie wyjaśniania skargi jakichkolwiek uchybień dotyczących funkcjonowania jednostki, bądź sposobu postępowania policjanta (pracownika) - przełożony jest o tym natychmiast informowany w celu niezwłocznego przedsięwzięcia czynności zmierzających do eliminacji nieprawidłowości.
Skargi załatwiane są w terminie określonym przez kodeks postępowania administracyjnego: nie później niż w ciągu miesiąca, bądź 14 dni (dot. parlamentarzystów i radnych).
Skarżący jest każdorazowo pisemnie informowany o sposobie załatwienia skargi. Takie zawiadomienie - oprócz oznaczenia organu, od którego pochodzi i podpisu z podaniem imienia, nazwiska, stanowiska osoby upoważnionej do załatwienia skargi - zawiera zawsze wskazanie sposobu załatwienia skargi. Nadto w przypadku niepotwierdzenia zarzutów obowiązkowo umieszcza się uzasadnienie faktyczne i prawne w celu dokładnego wyjaśnienia skarżącemu przyczyn, dla których skargę uznano za bezzasadną.
II.Bezpośrednie przyjmowanie interesantów.
W KPP w Kamiennej Górze interesantów przyjmują:
1.Komendant Powiatowy Policji i jego Zastępca (w każdy dzień roboczy od 800 – 1530) oraz w jego imieniu - Ekspert Jednoosobowego Stanowiska do spraw Postępowań Administracyjnych.
2.Komendant Komisariatu Policji w Lubawce i kierownicy innych komórek organizacyjnych (w tym samym czasie).
3. Można także złożyć skargę/wniosek drogą elektroniczną pod adresem:
komendant@kamienna-gora.wr.policja.gov.pl
Do najczęstszych problemów, z którymi zgłaszają się interesanci należy zaliczyć:
1.bezczynność i opieszałość funkcjonariuszy w zakresie realizacji spraw sygnalizowanych przez obywateli,
2.niezadowolenie z odpowiedzi na skargi udzielanych przez kierownictwo KPP, KP.
3.prośby dotyczące porady w indywidualnych sprawach.
Rozmowy z interesantami przeprowadzane są zawsze w klimacie życzliwości i zrozumienia. W uzasadnionych przypadkach natychmiast podejmowane są interwencje oraz działania zmierzające do wyjaśnienia problemów nurtujących obywateli. Taka postawa funkcjonariuszy jest wyrazem otwartości Policji na problemy społeczeństwa.